Šiuolaikiniame IT pasaulyje sparčiai auga ne tik darbo paklausa, bet ir pasiūla, plečiasi kompanijų IT skyriai, kuriasi naujos IT kompanijos. Jei seniau dažniausiai užtekdavo būti tiesiog geru savo srities specialistu, dabar, norint įsidarbinti geidžiamoje darbovietėje, to gali nepakakti. Vis labiau tiek darbdaviai, tiek darbuotojai supranta geros psichologinės atmosferos svarbą darbe ir tai, kiek daug gali pasiekti vieningai dirbanti supratingų, empatiškų, gerai komunikuojančių žmonių komanda.

Būtent tokiame kontekste darbinantis labai svarbu galvoti ne tik apie savo technines žinias, bet ir apie „minkštuosius“ įgūdžius (angl. soft skills). Šiame įraše papasakosime, kokie būna „minkštieji“ įgūdžiai ir kokia jų svarba ieškant darbo.


Kas yra „minkštieji“ įgūdžiai?

Iš esmės „minkštieji“ įgūdžiai parodo, kaip gerai žmogus geba dirbti ir sutarti su kitais. Tai tokios savybės kaip gebėjimas bendrauti, prisitaikyti, spręsti problemas. Kitaip tariant – kaip gerai žmogus geba dirbti komandoje ir kaip gerai savo turimas technines žinias gali išnaudoti realiose darbinėse situacijose. Be to, „minkštieji“ įgūdžiai turi įtakos tavo gebėjimui įveikti iššūkius, nepasimesti keičiantis situacijai – tai tikrai dažnai pasitaiko įmonėse, ypač didesnėse.

 

Kurie 8 „minkštieji“ įgūdžiai yra darbdavių geidžiamiausi?

Komunikavimas. Šis įgūdis apima ne tik gebėjimą kalbėtis ir klausytis, bet ir gebėjimą suprasti niuansus ir palaikyti efektyvų pokalbį.
Gebėjimas dirbi komandoje. Šis įgūdis darbdaviams ypač svarbus, nes kuo stipresnė ir darnesnė bus komanda, tuo geresnių rezultatų bus pasiekta.
Gebėjimas prisitaikyti. Gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių technologijų, komandos sudėties, net ir pareigų yra ypač vertinamas šiuolaikiniame dinamiškame pasaulyje.
Problemų sprendimas. Gebėjimas spręsti problemas yra labai svarbus įgūdis IT srityje, nes klaidos ir problemos čia yra kasdienybė.
Emocinis intelektas. Šis įgūdis parodo, kaip gerai tu moki atpažinti, įvardinti ir priimti savo ir kitų emocijas, kiek esi empatiškas ir kiek prisidedi prie pozityvios atmosferos darbovietėje.
Laiko valdymas. Gebėjimas valdyti laiką darbdaviui reiškia, kad užduotys bus atliktos laiku ir darbuotojas gebės įvertinti, kiek darbų kuriam laikui gali apsiimti.
Organizuotumas. Gebėjimas gerai organizuoti savo darbą, kreipti dėmesį į detales ir matyti visumą yra ypač vertinamas įgūdis dirbant tiek individualiai, tiek komandoje.
Kūrybiškumas. Šių laikų darbovietėse kūrybiškumas yra ypač vertinamas, nes tai reiškia, kad darbuotojas mokės mąstyti originaliai, į bet kurią užduotį ar problemą pažiūrėti „kitu kampu“.

 

Kokį vaidmenį atlieka „minkštieji įgūdžiai“ darbinantis?

Iš esmės nuo pirmos darbo pokalbio akimirkos yra vertinami tavo „minkštieji“ įgūdžiai. Net ir jausdamasis užtikrintas savo techninėmis žiniomis, turi galvoti, kaip bendrauji, ar atidžiai klausai, ar nebijai pasitikslinti ar drąsiai klausi, ar mandagiai, bet ryžtingai apgini savo nuomonę ir išmintingai priimi konstruktyvią kritiką. Kuo labiau nuo pirmų akimirkų patiksi kaip žmogus, kaip asmenybė, tuo didesni šansai bus įsidarbinti, net ir tuo atveju, jei techninės žinios nebus tobulos ir pakankamos siūlomai pozicijai. Kiekvienas darbdavys puikiai žino, kad žinias įgyti yra lengviau nei keisti asmenybę, todėl pirmenybę dažniausiai teiks nekomplikuotam charakteriui.

„Minkštieji įgūdžiai“ vis labiau tampa karjeros siekiančio žmogaus sėkmės garantu. Visos šios savybės darbdaviui parodo, kad būsimas darbuotojas ne tik gerai atliks savo darbą, bet ir taps vertinamu komandos nariu, kuris sieks tiek asmeninio, tiek visos komandos tobulėjimo.