Anksčiau esame dalinęsi įrašu apie tai, kas yra Product owner. Iš esmės tai yra žmogus, atsakingas už komandos kuriamų produktų vertės kėlimą. Tokio darbuotojo vaidmuo komandoje gali skirtis priklausomai nuo aplinkybių, tačiau yra tam tikros atsakomybės, būdingos visiems „Product owner‘iams“. Apie jas ir norime papasakoti šiame įraše.

 

1. Vizijos pateikimas

Kad komanda dirbtų sklandžiai ir vieningai, visi turi puikiai suvokti, kokia konkrečiai yra vieno ar kito projekto vizija. „Product owner‘is“ yra tas žmogus, kuris dirbant pagal Agile metodiką turi visiems vienodai ir aiškiai pristatyti projektą ir ko užsakovai tikisi. Taip pat „Product owner‘is“ turėtų padėti komandai išlikti „tame pačiame kelyje“, vis patikslindamas ir primindamas pasirinktą kryptį.

 

2. Neatliktų darbų valdymas

„Product owner‘io“ atsakomybė yra sukurti sąrašą darbų, kuriuos būtina padaryti projekto metu ir sudėlioti jiems prioritetus. Taip pat reikia turėti omenyje, kad šis sąrašas nėra statiškas. Jis turėtų būti atnaujinamas ir keičiamas projekto vykdymo eigoje. „Product owner‘is“ turėtų nuolat informuoti komandą apie darbų eigą arba pokyčius eigoje, priklausomai nuo situacijos.

 

3. Prioritetų nustatymas

Prioritetų nustatymas yra viena pagrindinių „Product owner‘io“ atsakomybių. Kitaip tariant, jis turi profesionaliai suderinti darbo apimtis, biudžetą ir laiką, kad būtų tiksliai ir laiku patenkinti užsakovų poreikiai. Tarkim, jei projektui skirta labai mažai laiko, „Product owner‘is“ turėtų taip dėlioti darbus, kad svarbiausi ir lemiantys projekto sėkmę būtų atlikti garantuotai.

 

7 product ownerio atsakomybes 2

 

4. Etapų peržiūra

Kai aiški projekto vizija, vykdymo strategija ir nustatyti prioritetai, „Product owner‘io“ atsakomybė yra prižiūrėti, kaip vykdomas projektas ir užtikrinti, kad viskas vyktų sklandžiai. Jis taip pat turėtų bendrauti su užsakovais ir derinti projekto vykdymo etapus, kad prireikus būtų galima keisti darbų planą ar tobulinti tam tikras jo dalis.

 

5. Užsakovo poreikių atliepimas

Sėkmingai dirbantis „Product owner‘is“ visų pirma išsiaiškins visus užsakovo poreikius, todėl jam labai svarbu turėti gerų komunikavimo įgūdžių, kad nebūtų jokių nesusipratimų. Taip pat „Product owner‘is“ turėtų gerai išmanyti užsakovo tikslinę auditoriją, kad galėtų teikti tinkamus pasiūlymus ir maloniai nustebinti idėjomis.

 

6. Buvimas pagrindiniu tarpininku

„Product owner‘is“ yra jungiamasis tiltas tarp užsakovų ir komandos ar kelių komandų. Taigi, jis turi gebėti itin aiškiai komunikuoti tiek su vienais, tiek su kitais, kad visa informacija būtų perduota preciziškai tiksliai.

 

7. Progreso įvertinimas kiekviename etape

Kadangi vykdant projektą Agile metodu visas darbas vyksta etapais, „Product owner‘is“ turi kiekvieno etapo pabaigoje nuspręsti, ar viskas padaryta taip, kaip turėjo būti, ir galima judėti tolyn, ar visgi reikėtų taisyti klaidas ar tobulinti tam tikrus dalykus.

Taigi, „Product owner‘io“ atsakomybės yra gana sudėtingos, tačiau darbas nuo to tampa tik įdomesnis ir įvairesnis. Jei manai, kad būtent tokio darbo visada ir ieškojai, registruokis į mokymus čia.