PAULIUS

Šiandien kalbiname PAULIŲ, 6 savaičių pradedančiųjų programuotojų mokymų studentą, šiuo metu atliekantį praktiką įmonėje „Lupus Ludus”.

Ką veikei prieš mokymus?

Prieš mokymus bandžiau suprasti, ką būtent noriu daryti gyvenime. Bandžiau studijuoti fiziką, bet manęs šie mokslai „neužkabino“. Nusivyliau ir ėmiau ieškoti kitokių alternatyvų. Naujas laiko praleidimas atsirado žaidimų kūrimo formoje. Visų pirma, tai buvo tiesiog hobis kuris kartais užimdavo daugiau laiko, kartais mažiau, o prasidėjo viskas su varikliu „GameMaker”. Galiausiai, po kažkiek laiko susidūriau su C# kalba bei „Unity” žaidimų varikliu, kuris padėjo suprasti, kad būtent tuo aš norėčiau užsiimti gyvenime – kurti kompiuterinius žaidimus. Labai suviliojo jausmas, kai pamačiau sukurtą sistemą, kurią galėjau panaudoti pramogai. Buvo įdomu pamatyti, kaip vienas ar kitas dalykas veikia, kokie galimi būdai spręsti skirtingoms problemoms. Programuoti, tai lyg ardyti laikrodį ir pamatyti visą mechanizmą.

Kodėl pasirinkai 6 savaičių pradedančiųjų programuotojų mokymus?

Pasirinkau šiuos mokymus norėdamas pagilinti savo žinias C# kalboje bei išmėginti kitas, kurių nebuvau pažinęs. „Kaunas Coding School” buvo vienintelė mokykla, kuri siūlė galimybę išmėginti skirtingų kalbų rinkinį bei išbandyti pačiam save.

Su kokiais projektais dabar dirbi praktikos metu? 

Šiuo metu praktikoje mes dirbame prie žaidimo, skirto mobiliesiems telefonams.

Kaip sekasi pritaikyti įgytas žinias? 

Be įgytų žinių viskas būtų buvę daug sunkiau, kadangi buvau susidūręs tik su C# kalba, o žinios buvo nestabilios. Būtų buvę tikrai sunku susigaudyti kur, ką ir kaip pritaikyti. Problemų visgi kilo pirmosiomis dienomis, vien todėl, kad projektas, prie kurio šiuo metu dirbame, yra didelis. Man niekada nėra tekę kažko panašaus tokiu mastu daryti. Tačiau dabar darosi vis lengviau, su dėstytojo pagalba aptariame spragas ir pasiaškiname jas. Jaučiu, kad „Kaunas Coding School” kursų bei praktikos pagalba pavyko patobulėti ir pradėti naudoti įrankius, kurie ankščiau buvo visiškai nesuprantami arba netgi nežinomi.

Papasakok apie savo baigiamąjį darbą, ką panaudojai jį kurdamas?

Mano baigiamasis darbas susidarė iš kelių dalių. 

Pirmoji dalis buvo „Falling block” tipo žaidimas sukurtas „Unity” variklio aplinkoje naudojant C# kalbą. Žaidime vartotojas turėjo spaudinėti blokus, kurie yra nurodyti, pagal duotą spalvą. Paspaudus ne tą, žaidėjas praranda gyvybę. Žaidimui pasibaigus, vartotojo prašoma suvesti savo vardą, tuomet parodomi jo surinkti taškai. Šie duomenys buvo surenkami bei išsiunčiami į PHP failą, kuris juos apdoroja ir pateikia į tinklalapį. Tinklalapis buvo sukurtas labai paprastas, panaudojus HTML, CSS bei JavaScript kalbas. Jame buvo rodomi žaidėjų vardai, taškai bei „išgyventas” laikas. Šitaip buvo padaryta paprasta „Highscore” sistema.

Antras mini projektas buvo tame pačiame variklyje sukurtas įrankis, kuris padeda kurti spalvų atlasus.  Suvedamas norimas dydis, spalvų skaičius. Spalvas galima keisti realiu metu ir matyti pokyčius ant 3D objektų, šitaip panaikinant poreikį atsidaryti grafinius įrankius dėl smulkiausių pakeitimų. Šitaip pasilengvinau sau gyvenimą ir susitaupiau laiko įkeliant bei testuojant modelius, aplinkos dizainą.

Martyno Bajoraičio (mūsų dėstytojas, MB „Lupus Ludus“ vadovas – PAULIAUS praktikos vadovas) komentaras:

Žinios, įgytos paskaitų metu leido Pauliui nuo pirmos dienos įsilieti į komandinį darbą. Turimi objektiškai orientuoto programavimo pagrindai leido be trukdžių komunikuoti apie projekto struktūrą bei padėjo jam pastebėti ir ištaisyti nemažą spragą projekto našume.

 

KAS VYKSTA MOKYKLOJE?

Registracija
Kontaktai