Dabartinė situacija pakoregavo mūsų visų gyvenimus, tačiau daugybė dalykų negali tiesiog sustoti. Jie vyksta, tačiau kitaip. Vienas iš tokių dalykų – darbo pokalbiai. Įmonėms ir toliau prireikia naujų darbuotojų, o žmonės ieško naujų darbų, galbūt pasiryžta persikvalifikuoti ar baigė mokymus ir nori save išbandyti naujoje darbo sferoje. Tačiau daug kam kyla klausimas – o kaipgi vyksta atrankos nuotoliniu būdu? Šiame įraše norime pasidalinti trumpais interviu su keliomis mūsų įmonėmis partnerėmis, kurių atstovai sutiko pasidalinti savo patirtimi.

4TEAM

Apie įmonę:

Auksinis – „Microsoft“ partneris, JAV įmonė, užsiimanti programinės įrangos kūrimu, pardavimu ir palaikymu. Praėjusių metų lapkričio mėnesį atšventė Vilniaus biuro 20-metį. Kas yra įmonės klientai? JAV, Kanados, Australijos bei Vakarų Europos gyventojai ir verslo klientai.

Atsako Jurgita Andruškaitė, „4Team“  Žmogiškųjų išteklių vadovė.

  1. Kaip jūsų įmonėje vyksta darbo atrankų procesai karantino laikotarpiu? Ar sudėtinga vesti darbo pokalbius ONLINE? Galbūt galite pasidalinti „tips&tricks“, kurie padėtų pasiruošti darbo pokalbiui ONLINE?

Stengiamės būti vienu žingsniu priekyje, dėl to karantinas nebuvo naujiena ir tam buvo ruoštasi. Pirmas mano žingsnis buvo vadovų supažindinimas su atrankų nuotoliniu būdu procesu.

Tai nėra sudėtinga, gal tik ilgiau užtrunka. Reikia daugiau dėmesio skirti kandidatui prieš pokalbį: įsitikinu, kad veikia interneto ryšys ir yra galimybės video pokalbiui, papasakoju, kaip svarbu rasti tinkamą pokalbiui ONLINE vietą, kurioje neblaškytų pašaliniai garsai ar veiksmai, pasiūlau padaryti video aplinkos foną neryškų, taip nesijaudinant dėl mūsų „atėjimo“ į asmeninę erdvę. Taip pat primenu, kad tinkamai apsirengus, bus lengviau pasitikėti savimi.

Lygiai taip pat pasiruošiame ir mes. Papildomai būnu pasiruošusi suvaldyti situaciją, jeigu visgi nutrūktų interneto ryšys ar tiesiog nepavyktų prisijungti prie pokalbio (būna ir taip). Tokiu atveju, pratęsti galima telefonu sujungus adresatus.

Atrankos procesas skirstomas į du arba tris etapus. Pirmojo metu pokalbio pradžioje duodame laiko kandidato jauduliui aprimti ir tuo metu pasakojame apie įmonę, komandą, ofisą, kultūrą, vertybes. Turime daug nuotraukų ir video įrašų, atspindinčių ofiso atmosferą, nuotaikas, emocijas „team-building“ metu, kuriomis mielai pasidaliname ir su kandidatais. Juk svarbu, kad būsimas komandos draugas pajaustų, kuo mes gyvename.

Po pirmojo interviu etapo programuotojams siunčiame namų užduotėlę, skirtą techniniams įgūdžiams įsivertinti.

Paskutinis etapas yra susipažinimas su komanda. Reiškia, programuotojai po sėkmingo užduoties atlikimo, o kitų skyrių kandidatai jau po pirmo pokalbio yra pakviečiame virtualiai atsigerti arbatos / kavos su atitinkamo skyriaus darbuotojais. Tuo metu kiekvienas komandos narys trumpai papasakoja apie save, užduotis, kurias atlieka, ką labiausiai mėgsta komandoje, kodėl jam patinka dirbti „4Team“, atsako į kandidato užduotus klausimus. Taip pat prisistato ir kandidatas. Toks susipažinimas trunka 30–60 minučių. Po jo tiek kandidatui lengviau apsispręsti, tiek mums.

  1. Kaip karantino laikotarpiu jūsų įmonėje į darbo procesus įvedami nauji darbuotojai?

Pirmiausia, per kurjerius pristatome darbo įrangą. Nuotoliniu būdu padedame prisijungti, suinstaliuoti „Office 365“, suteikiame prieigą prie reikalingų serverių, supažindiname su projektų valdymo programa, įmonės socialiniu tinklu, pasidaliname „4Team“ dokumentais, kad išgirstą informaciją būtų lengviau įsisavinti.

Toliau supažindiname naują darbuotoją su kompanijos struktūra ir tikslais, iškomunikuojame komandos siekius, kiekvieno vaidmenį joje, įvertiname, kokių papildomų mokymų prisireiks.

Pirmą darbo dieną taip pat organizuojame darbuotojų pietus ONLINE, kurių metu naujas komandos narys supažindinamas su visais kolegomis. Naudojame video konferencijos formatą.

  1. Kaip jūsų įmonėje vyksta komandinis darbas nuotoliniu būdu? Su kokiais iššūkiais susiduriate dirbdami nuotoliniu būdu?

Nuotolinis darbas „4Team“ nėra naujiena. Viena iš įmonės vertybių yra abipusis pasitikėjimas, dėl to ir iki šiol darbuotojams būdavo leidžiama dirbti iš namų poreikiui esant. Kas pasikeitė dabar? ištuštėjo ofisas visomis prasmėmis – darbuotojams pasiūlėme ir tiems, kam reikėjo, padėjome kompiuterius bei kitą įrangą parsivežti namo. O pats darbas vyksta kaip ir įprastai, tik tiek, kad visi susirinkimai, darbų planavimai, „workshop’ai“ vyksta ONLINE.

Pagrindinis iššūkis kiekvienam yra socializacijos trūkumas. Neslėpsiu, mes save vadiname šeima ir tikrai kiekvienam trūksta to gyvo kontakto. Dauguma darbuotojų yra ilgamečiai komandų nariai, ( kalbu apie 4, 7, 10 ir netgi daugiau metų), tad įpratus kasdien matyti vienas kitą jau šitiek laiko ir ,staiga, tam nutrūkus, prasideda iššūkis.

Tam spręsti kiekviena komanda turi susikūrusi savo skyriaus grupes, kuriose bendrauja neįpareigojančiai ir ne tik darbo klausimais. Bent kartą per savaitę rytą pradedame visų darbuotojų bendru kavos / arbatos puodeliu video konferencijoje, dalinamės patarimais, nutikimais, juokaujame.

Nuolat domiuosi naujomis idėjomis, kaip galėtume dar labiau sumažinti socializacijos trūkumą darbuotojams.

 

 

 

Corner Case Technologies

Apie įmonę:

Įmonė „Corner Case Technologies” specializuojasi modernių, intuityvių, debesų technologijoms tinkamų naudoti aplikacijų ir sistemų kūrime, tam pasitelkiant pačias naujausias ir patikimiausias technologijas.

Atsako Emilija Surplytė, „Corner Case Technologies“ personalo vadovė.

  1. Kaip jūsų įmonėje vyksta darbo atrankų procesai karantino laikotarpiu? Ar sudėtinga vesti darbo pokalbius ONLINE? Galbūt galite pasidalinti „tips&tricks“, kurie padėtų pasiruošti darbo pokalbiui ONLINE?

Naujų atrankų nevykdome dėl susiklosčiusios situacijos. Turbūt nei viena įmonė nėra garantuota dėl padėties rinkoje ir galimo darbuotojų augimo. Tačiau mums labai svarbu darbdavio įvaizdis bei užmegzti kontaktai, todėl tęsiame atrankas su visais kandidatais, su kuriais pradėjome bendrauti prieš karantiną. T. y. vykdome video pokalbius, kandidatai atlieka namų užduotis.

Nemanau, kad vesti darbo pokalbius ONLINE sudėtinga, nes kartais tenka naudotis šia opcija ir ne karantino metu, ne  visada pavyksta suderinti tinkamą laiką su kandidatais gyvam susitikimui, o tokiu būdu susitaupo laikas bei kiti ištekliai. Žinoma, galiu teigti, jog žiūrėjimas į ekraną niekada neatpirks gyvo pokalbio, nes bendravimas akis akį leidžia keistis emocijomis, matyti žmogaus kūno kalbą bei geriau pažinti asmenybę. Taipogi labai svarbu susikalbėti ir susiderinti su kolegomis, su kuriais kartu vykdome interviu, siekiant išvengti kalbėjimo vienas per kitą bei klausimų dubliavimosi ir maišaties.

„Tips&Tricks“:

  • Geras interneto ryšys, įjungta kamera bei dėmesio neblaškanti aplinka.
  • Išjungti „notifications‘us“, telefono garsą bei šalia turėti vandens (svarbiausia, kad nebūtumėte blaškomi).
  • Užsirašinėjant kompiuteryje išjungti mikrofoną, kad kito dalyvio nenervuotų klaviatūros bambsėjimas.
  • Darbdaviui būti išnagrinėjus CV ir neprašyti kandidato jo nupasakoti iš naujo. Orientuotis į esminius momentus gyvenimo aprašyme.
  • Kandidatui būti pasidomėjus apie įmonę ir pasiruošus keletą klausimų.
  1. Kaip karantino laikotarpiu jūsų įmonėje į darbo procesus įvedami nauji darbuotojai? Kokie privalumai įvedinėjant pradedančiuosius nuotoliniu būdu?

Pati pirmoji karantino diena, kovo 16-toji, kaip tik buvo mūsų naujo darbuotojo pirmoji diena „darbe“. Tai nei vienai pusei nesukėlė daug džiaugsmo. Yra labai sunku įvesti naują žmogų virtualiai, nes nelieka daug priemonių ir veiksmų, kurių galėtum imtis. Sunku sukurti RYŠĮ.

  • Mes pasidalinome darbo taisyklėmis (tai labiau gairės, kur kreiptis, kokias priemones naudojame).
  • Priskyrėme prie pagrindinių kanalų, grupių.
  • Iškart suteikėme galimybę dirbti prie naujo projekto.
  • Reguliariai vykdome „stand up‘us“ – taip naujokas greičiau susipažįsta su komandos nariais, supranta, kas už ką atsakingas ir su kuo dirba.
  • Skatiname įsitraukti į kompanijos gyvenimą, dalyvauti video „chat‘uose“.

Privalumų turbūt neišskirčiau, nes jų sunku atrasti… Na, nebent, gal intravertui taip yra lengviau įsitraukti, prie visko priprasti.

  1. Kaip jūsų įmonėje vyksta komandinis darbas nuotoliniu būdu? Su kokiais iššūkiais susiduriate dirbdami nuotoliniu būdu?
  • Ir toliau vykdome „stand up‘us“, „sprint planing‘us“.
  • Labai skatiname daryti ir organizuoti virtualius „workshop‘us“.
  • Sukūrėme daily chat‘ą „Virtual Kitchen“: kasdien 13 val. visi susijungiame ir kalbamės ne apie darbinius reikalus. Dalinamės aktualijomis, receptais, žaidžiame žaidimus, susipažįstame su vieni kitų augintiniais bei tiesiog linksmai praleidžiame valandą laiko. Tai padeda palaikyti bendrumo jausmą ir nenutolti. Juk visi žinome, kaip smagu susirinkti į virtuvę ir padiskutuoti prie kavos puodelio.
  • Visi susirinkimai ir toliau vykdomi, tiesiog persikėlė į virtualią erdvę.
  • Įsivedėme taisyklę, jog visi pokalbiai turi būti su įjungta kamera, kad nepamirštume, kaip atrodome.

Iššūkių yra nemažai, turbūt vien dėl to, kad nėra tiesioginio bendravimo, negali nueiti ir pasiklausti. Būna tokių atvejų, kad susirašinėji visą dieną ir vis tiek nieko neišsiaiškini. Reikia keisti komunikaciją, kanalus bei jos pateikimą, atkreipti dėmesį į detales.

Šiuo metu visi „multitaskina“, dirba kelis darbus iš karto, todėl sunku susikoncentruoti. Taip pat yra išnykus riba tarp asmeninio ir profesinio gyvenimo, neaišku, kur yra poilsio zona, o kur darbo. Ne vienas iš mūsų ir valgome prie kompiuterio. Kadangi esame IT įmonė, todėl darbo tikrai nesumažėjo, atvirkščiai, bijome, kad darbuotojai „neperdegtų“.

Na, bet viso to raktas – komunikacija ir stebėjimas. Svarbu bendrauti su darbuotojais, jais rūpintis, įsigilinti į jų nuogąstavimus bei stebėti situaciją.

 

 

 

„General Financing“

Apie įmonę:

Pradėję veiklą kaip lietuviškas finansų sektoriaus startuolis, nuo pirmųjų „General Financing“ veiklos dienų kėlėme sau ambicingus tikslus ir siekėme būti rinkos lyderiais, nešančiais naujoves ir pokyčius, siūlančiais geriausius, patogiausius ir labiausiai klientų poreikiams pritaikytus produktus ir paslaugas.

Klausydami ir įsiklausydami į savo klientų lūkesčius ir poreikius, siekiame būti šalia kliento, kad ir kur jam mūsų prireiktų, ir savo istorijoje verčiame dar vieną puslapį – TAMPAME BANKU IR SKAITMENIZUOJAMĖS.

Ilgai ieškoję atitikmens savo verslo modeliui nusprendėme, kad geriausiai „General Financing“ veiklą įprasmina principas „Small bank – Big Fintech“.

Esame savo klientams bankinius produktus teikianti kompanija – greitai ir lanksčiai priimame sprendimus kliento atžvilgiu.

Atsako Julija Štarienė, „General Financing“ personalo vadybininkė.

  1. Kaip jūsų įmonėje vyksta darbo atrankų procesai karantino laikotarpiu? Ar sudėtinga vesti darbo pokalbius ONLINE?

    Atrankų nesustabdėme ir nenukėlėme ateičiai, tiesiog pakeitėme pačių susitikimų formatą – dabar su kandidatais susitinkame virtualioje erdvėje. Būtent šiuo metu ieškome IT kolegų – programuotojo ir paslaugų valdymo („helpdesk“) specialisto. Visi atrankos procesai ir principai liko tokie patys, tik dabar su kandidatu nėra tiesioginio kontakto. Galbūt kandidatams toks atrankos būdas gali padėti labiau atsiskleisti – gyvo kontakto nebuvimas, pažįstama ir patogi aplinka leidžia būsimam darbuotojui išvengti jaudulio ir koncentruotis ne į baimę „kaip dabar pasirodysiu“ ar „ką apie mane dabar galvoja“, o į patį pokalbį.

 

  1. Gal galite pasidalinti „tips&tricks“, kurie padėtų pasiruošti darbo pokalbiui ONLINE?

    Darbo pokalbio formatas – gyvai ar elektroninėje erdvėje – jokios įtakos neturi. Lygiai taip pat peržiūrime kandidatų gyvenimo aprašymus, susiplanuojame susitikimo eigą, klausimus būsimam darbuotojui. Nuotoliniu būdu pokalbius jau esame organizavę, nes tenka kalbinti kandidatus iš tolimesnių miestų (Klaipėdos, Šiaulių, Mažeikių). Susitikimas yra lygiai toks, kaip vyktų mūsų biure – sutariame, kad kandidatas tikrai galės prisijungti ir dalyvauti, savo ruožtu užsitikriname, kad reikiamu metu „nepavestų“ įranga.

    Gali būti, kad pokalbis nuotoliniu būdu kandidatui yra visiškai nauja patirtis, todėl iš anksto informuojame, kokiu būdu vyks pokalbis, dalyvaus vienas ar daugiau žmonių ir pan. Su kandidatu pasidaliname kvietimu į pokalbį (nuoroda), kuri leidžia jam sutartu laiku lengvai prisijungti.

 

  1. Kaip karantino laikotarpiu jūsų įmonėje į darbo procesus įvedami nauji darbuotojai? Kokie privalumai įvedinėjant pradedančiuosius nuotoliniu būdu?

    Pradedančių kolegų įvedimą nuotoliniu būdu išbandėme praktiškai. Kolega Simonas (testuotojas, „Vilniaus Coding School“ studentas),  prie komandos prisijungęs kelios dienos iki karantino paskelbimo, vos spėjo pradėti dirbti ir iš karto teko persikelti į virtualią erdvę. Su naujojo kolegos vadovu suplanavome visas būtinas užduotis ir, kaip ir daugelis kolegų, dirbame per nuotolį. Sudarome mokymo planą bei parengiame tam tikras užduotis. Kiekvienos dienos ryte susiskambiname, aptariame naują temą, supažindiname su visa reikiama informacija, kur ieškoti duomenų, jei reikia. Likusią dienos dalį darbuotojas bando savarankiškai gilintis į dienos temą, atlieka paskirtas užduotis. Žinoma, ir dienos metu daug bendraujame, natūralu, jog naujam darbuotojui kyla daug klausimų. Susirašinėjame, susiskambiname, kartu aiškinamės visus kilusius klausimus. Šiuolaikinės technologijos leidžia bendrauti, matyti, girdėti, dalintis visa informacija čia ir dabar. Su nauja darbo aplinka ir kolegomis Simonas susipažino trumpai, tačiau netrukus visi vėl grįšime į įprastą aplinką darbe.

    Vienas iš privalumų įvedinėjant pradedančiuosius nuotoliniu būdu yra tai, kad naujas darbuotojas stengiasi daugiau viską suprasti ir išbandyti savarankiškai. Ir tik tada, jei tikrai niekas nepavyksta, kreipiamasi pagalbos. Tuo tarpu ofise būtų paprasčiau paklausti šalia sėdinčio kolegos, net nepabandžius surasti sprendimo pačiam.

  2. Kaip jūsų įmonėje vyksta komandinis darbas nuotoliniu būdu? Su kokiais iššūkiais susiduriate dirbdami nuotoliniu būdu?

    Kadangi nuotolinį darbą jau praktikavom ir anksčiau ir darbuotojai mielai naudojosi šia galimybe, tai nei kompanijai, nei darbuotojams nebuvo streso persiorientuojant ir komandinį darbą organizuojant per nuotolį. Turime susikūrę grupes, kuriose bendraujame kaip komanda: dalinamės visa aktualia informacija, reikiamais duomenimis, atsakinėjame į klausimus, jei kas susiduria su problemomis, pajuokaujame. Savotiškai net daugiau bendraujame, nes vos kilus kažkokiam klausimui, susiskambiname. Nuotoliniu būdu net gimtadienius atšvenčiame.

Tikimės, jog šie interviu buvo naudingi ir jei planavai ieškoti darbo, tačiau „ištiko karantinas“, savo planų neatsisakysi. Galbūt toks kitoniškas būdas ieškoti darbo kaip tik išeis į naudą, suteiks tau daugiau drąsos ir pasitikėjimo savimi, kai pokalbiai vyksta tavo saugioje namų aplinkoje. Be to, nepamiršk, kad tai nauja ne tik tau, tai nauja ir darbdaviams, ir ne tik tu būsi tas, kuris jaudinasi, kad viskas pavyktų gerai. O tai jau šis tas bendro tarp tavęs ir būsimo darbdavio 😊 Linkime sėkmės!