Jei manai, kad norint dirbti IT srityje, turi nuo pat vaikystės domėtis technologijomis – smarkiai klysti. Tiesą pasakius, net jei dirbai visiškai priešingą informacinėms technologijoms darbą, tavo patirtis persikvalifikuojant vis tiek gali būti naudinga. Juo labiau, kad IT šiuo metu skverbiasi į visas įmanomas sritis visame pasaulyje. Iš esmės IT specialistas reikalingas beveik visur – tiek mokyklose, medicinos įstaigose, tiek ekonomikos ir politikos srityse. Taigi, nesvarbu, kur tu dirbi dabar, niekada nėra vėlu persikvalifikuoti į IT. Kiekviename darbe įgyta patirtis gali būti naudinga keičiant karjerą į IT. Šiame įraše norime pasidalinti 5 įgūdžiais, kuriuos greičiausiai tu jau turi ir kurie tau bus naudingi.

 

  1. Bendradarbiavimas

Bendradarbiavimo prireikia daugelyje sričių, ne išimtis yra ir IT. Tiesą pasakius, šis įgūdis tau pravers dar tik mokantis, nes greičiausiai kursų ar studijų metu reikės dirbti komandoje ir drauge su visais ieškoti geriausių sprendimų. Jei dirbsi įmonėje, greičiausiai būsi komandos dalis, taigi savo veiklas ir sprendimus reikės derinti su kolegomis.

 

  1. Komunikacija

Net jei persikvalifikavęs į IT dirbsi savarankiškai, bendravimo neišvengsi. Tau reikės mandagiai ir aiškiai komunikuoti su savo užsakovais ir nuo to priklausys tavo darbo rezultatai. Taigi, jei ankstesniame darbe tekdavo bendrauti su klientais, ši patirtis neabejotinai pravers ir IT srityje, nesvarbu, ar dirbsi „tech support“ specialistu, ar  duomenų analitiku. Be to, geri komunikavimo įgūdžiai ypač pravers per darbo pokalbius.

 

  1. Mokėjimas palaikyti pokalbį

Galbūt šis įgūdis nėra tas, kurį įgytum bet kokiam darbe, ir kartais žmonės jau nuo vaikystės turi įgimtų gebėjimų užmegzti pokalbį ir jį palaikyti neatsibostant pašnekovui. Tačiau nemažai specialybių reikalauja tokio gebėjimo ir IT sritis yra viena iš jų. Ypač, jei karjeros pradžiai pasirinksi „tech support“  specialisto darbą, šis įgūdis tau tikrai pravers.

 

  1. Problemų sprendimas

Turbūt būtų sunku rasti specialybę, kur žmonės nesusiduria su problemomis ir neieško joms sprendimų. Iš tiesų būtent šis įgūdis yra vienas svarbiausių dirbant IT srityje. Ir tai aktualu tikrai ne vien testuotojams. Juk IT esmė ir yra – sklandus programų, technikos, sistemų, duomenų bazių ir pan. veikimas. Reiškia, viskas turi veikti be klaidų, kurias būtent tau reikės rasti ir ištaisyti.

 

  1. Tarptautiniai ryšiai

Nemažai specialybių šiais laikais reikalauja mokėti bent vieną užsienio kalbą ir neretai – vykti į komandiruotes. Bendravimas su užsieniečiais, ypač pirmus kartus, gali būti labai neraminanti patirtis, tačiau kuo daugiau tai darai, tuo užtikrinčiau jautiesi. Taigi, jei dirbai darbą, kur teko bendrauti ne gimtąja kalba ar net vykti į užsienį, greičiausiai tokias baimes jau esi įveikęs ir jei tavo karjera IT srityje bus tarptautinėje ar glaudžiai su užsieniu bendradarbiaujančioje kompanijoje, šis tavo įgūdis bus didelis privalumas.

 

Net jei perskaičius įrašą pagalvojai, kad neturi šių įgūdžių ar nesi gerai jų išlavinęs – nenusimink. Kiekviena patirtis yra vertinga, ji formuoja mūsų individualias stiprybes ir kad ir ką dirbai iki šiol, esame tikri – tai pravers. Nedvejok ir ryžkis pakeisti karjerą jau dabar!