Norint dirbti IT srityje tam tikri įgūdžiai tiesiog būtini. Tačiau tai nėra dalykas, kurį gali išmokti visam laikui. Technologijos nuolat keičiasi, tobulėja ir vis labiau yra naudojamos kiekvienoje srityje. Net jei tu jau dirbi IT srityje, gali būti, kad tau vis tiek trūksta kai kurių svarbių įgūdžių. Šiame įraše norime pasidalinti svarbiausiais „minkštaisiais“ ir „kietaisiais“ įgūdžiais, kurie pravers kiekvienam, jau dirbančiam ar norinčiam dirbti IT srityje.

 

Minkštieji įgūdžiai

Kas yra minkštieji įgūdžiai? Tai įgūdžiai, kurie nėra tiesiogiai susiję su technologijomis, tačiau yra labai svarbūs, norint dirbti su jomis. Pastaruoju metu daugelis darbdavių pageidaus, kad IT srities darbuotojas gebėtų:

 

  1. Komunikuoti
  2. Kūrybiškai spręsti problemas
  3. Dirbti komandoje
  4. Planuoti laiką
  5. Efektyviai spręsti konfliktus

 

Komunikavimas

Bet kuriame versle gebėjimas komunikuoti yra būtinas. Nemažai darbų persikėlus į nuotolį, šis įgūdis tapo ypač svarbus, kad darbuotojai galėtų kuo kokybiškiau susikalbėti. Šis įgūdis svarbus tiek dirbant su klientais, tiek su kitais savo komandos nariais. Kiekvienas nesusikalbėjimas įmonei gali būti nuostolingas.

Igudziai blogo rasas 2

Kūrybiškas problemų sprendimas

Šis įgūdis taip pat tapo itin aktualus dirbant nuotoliniu būdu, nes iškilo nemažai problemų, su kuriomis anksčiau niekas nesusidurdavo. Tačiau šis įgūdis labai svarbus esant bet kokiai situacijai, nes kiekvienas darbdavys įvertins darbuotojus, kurie iškilus problemoms nepasimeta, ima mąstyti kūrybiškai ir randa sprendimą.

 

Darbas komandoje

Kai darbuotojai gerai sutaria ir mėgsta dirbti kartu, kai įkvepia ir papildo vienas kitą, darbovietės atmosfera būna ypač pozityvi ir visi jaučiasi gerai. Tokios aplinkybės yra būtinos sėkmingam darbui, tuomet net pamatuota kritika ir patarimai yra priimami adekvačiai, nesukelia konfliktų ir daro įtaką įmonės sėkmei.

 

Laiko planavimas

Šis minkštasis įgūdis visais laikais buvo vienas svarbiausių. Tik protingai planuojant savo laiką, galima spėti be streso viską atlikti laiku, skirti pakankamai laiko poilsiui, taip nepervargstant ir pasiekiant geriausių įmanomų rezultatų. Kuo daugiau mokančių laiką planuotis darbuotojų, tuo didesnė tikimybė, kad visi projektai bus baigti laiku.

Igudziai blogo rasas 3

Efektyvus konfliktų sprendimas

Turbūt nėra įmonės, kur viduje ar su klientais bei partneriais nebūtų kilę konfliktinių situacijų. Ir tai visiškai normalu. Svarbiausia, kaip reaguojama, kai susiduriama su tokia situacija. Darbdavys itin vertins darbuotoją, kuris moka išlikti taktiškas ir profesionalus, net ir tada, kai iš pirmo karto nepavyksta susikalbėti.

 

Kietieji įgūdžiai

Kas yra kietieji įgūdžiai? Tai įgūdžiai, kurie yra būtini, kad darbas būtų užbaigtas. Skirtingai nei minkštieji įgūdžiai, tai negali būti asmeninės savybės, dažniausiai šių įgūdžių reikia mokytis ir juos tobulinti. Pastaruoju metu IT srityje labiausiai yra vertinami šie kietieji įgūdžiai:

 

  1. Debesų kompiuterija
  2. Dirbtinis intelektas
  3. Duomenų analitika
  4. Skaitmeninė rinkodara
  5. UX dizainas

 

Debesų kompiuterija

Išmanyti debesų kompiuteriją labai svarbu, ypač, jei verslas turi ir internetinę platformą. Daugeliui kompanijų yra aktualus duomenų kaupimas, todėl darbuotojai, kurie išmano duomenų kompiuteriją, tampa ypač naudingi. Kadangi pastaruoju metu duomenų kaupimas yra tapęs kaip niekad aktualus, rinkoje jaučiamas labai didelis debesų kompiuteriją išmanančių darbuotojų trūkumas.

 

Dirbtinis intelektas

Šis įgūdis tampa reikalingas vis daugiau kompanijų, nes vis daugiau jų savo veikloje vienaip ar kitaip pradeda naudoti dirbtinį intelektą. Ši technologija padeda optimizuoti verslo procesus ir leidžia dirbti efektyviau, todėl darbuotojai, išmanantys, kaip reikia programuoti ir realizuoti dirbtinį intelektą, yra ypač vertinami.

 

Duomenų analitika

Pastaruoju metu duomenų analitikos  išmanymas tampa tiesiog privalomu įgūdžiu. Pavyzdžiui, įmonė, kuri moka analizuoti apie savo klientus surinktus duomenis, gali gauti daug informacijos, kuri padės įmonei tapti sėkmingai. Darbuotojai, išmanantys, kaip analizuoti surinktus duomenis ir daryti iš to naudingas išvadas, yra raktas į įmonės sėkmę.

 Igudziai blogo rasas 4

Skaitmeninė rinkodara

Kai žmonės didžiąją dalį savo laiko pradėjo leisti internete, skaitmeninė rinkodara tapo svarbiausias reklamavimosi būdas. Darbuotojas, turintis puikius skaitmeninės rinkodaros įgūdžius, gali smarkiai padidinti kompanijos matomumą ir pasiekiamumą. Neturint tokio specialisto, kompanijai gali būti sunku tapti matomai internete.

 

UX dizainas

Verslui ir paslaugoms keliantis į internetą, neretai žmonės renkasi vieną ar kitą įmonę ar paslaugą pagal tai, kaip patogu naudotis jų svetaine ar programėle. UX dizaineris  yra tas žmogus, kuris pasirūpina, jog vartotojo patirtis būtų patogi, greita ir lengva. Tokia patirtis garantuoja, kad vartotojas grįš ir vėl.

 

Jei dirbi ar planuoji dirbti IT srityje, pagalvok, ar turi visus svarbiausius „minkštuosius“ įgūdžius ir kurie „kietieji“ įgūdžiai tau gali būti ypač naudingi. Tikimės, jog šis įrašas tau padės geriau planuoti savo karjerą IT srityje.

 

Nori NEMOKAMOS konsultacijos apie kibernetinio saugumo mokymus? Registruokis ČIA.