Socialinių tinklų pasaulis pastaruoju metu tiesiog klesti – milijonai Instagram‘o ir Facebook‘o postų, blogų ir t. t. yra paskelbiama kasdien. Taigi internetinio verslo savininkams yra būtina perprasti, kaip efektyviai rinkti duomenis socialiniuose tinkluose. Tai svarbu tam, kad suprastum, apie ką milijonai žmonių dabar kalba, kuo dalinasi, kas dabar yra madinga. Nuo tokios duomenų analizės priklauso, kuria kryptimi pasukti savo internetinį verslą. Pavyzdžiui, jei prekiauji ar galvoji prekiauti tam tikrais produktais, blogeriai ir influenceriai, kurie aptarinėja produktus, gali būti tavo geriausi kelrodžiai versle. Taip pat pasitelkdamas efektyvias duomenų gavybos technikas gali išsiaiškinti, kurie produktai populiariausi būtent tavo regione. Šiame įraše norime pasidalinti 4 būdais, kaip efektyviai rinkti duomenis socialiniuose tinkluose.

 

1. Raktažodžių analizės metodas

Raktažodžių gavyba yra vienas populiariausių duomenų rinkimo būdų, nes jis leidžia lengvai rasti dažniausiai paminimus produktus ir paslaugas. Šis procesas gali būti tiek visiškai paprastas, ieškant dažniausiai naudojamų žodžių, tiek ir sudėtingesnis, kai norima rasti tam tikrus specifinius žodžius ar frazes. Taip pat šis metodas gali leisti rasti žodžius, kurie dažniausiai naudojami apibūdinant tavo parduodamus produktus ar teikiamas paslaugas, o tai suteikia galimybę efektyviau modifikuoti savo klientams pateikiamą turinį. Lygiai taip pat galima aptikti ir dažniausius nusiskundimus bei elgtis atitinkamai, bandant jų išvengti ateityje.

 

2. Požiūrio analizės metodas

Šis duomenų gavybos būdas naudojamas išsiaiškinti vartotojų nuomonę apie rūpimą dalyką. Šis būdas gali būti sudėtingas, kai renkama tam tikra, specifinė nuomonė, tačiau dažniausiai bandomi išsiaiškinti trys pagrindiniai dalykai – ar požiūris į tam tikrą produktą ar paslaugą yra teigiamas, neigiamas ar neutralus. Toks duomenų gavybos metodas yra labai naudingas, bandant nustatyti tavo prekės ženklo populiarumą. Taip pat tai ypač praverčia aptarnaujant klientus, nes supratus, kas jiems labiausiai nepatinka, gali kuo greičiau išspręsti problemas ir atkurti savo gerą vardą.

 

 

3. Rinkos tendencijų analizės metodas

Šis duomenų gavybos būdas naudojamas siekiant išsiaiškinti, kokia yra tavo tikslinė auditorija. Tai reiškia, kad tavo tikslas yra sužinoti, kuo tavo sekėjai / pirkėjai labiausiai domisi, kas dabar populiaru jų tarpe ir kur jie labiausiai lokalizuojasi (t. y. kur jų gyvena daugiausiai). Lokacija yra nustatoma išsiaiškinant, kokiose vietovėse daugiausiai yra kalbama apie tavo produktą ar paslaugas. Tai yra labai svarbu, norint užmegzti ryšį su savo tiksline auditorija. Taip pat šis duomenų rinkimo būdas gali būti naudojamas nustatyti, kokių konkurentų turi ir modifikuoti savo produkciją ar paslaugas remiantis tokia informacija. Maitinimo industrijoje toks duomenų analizės būdas gali leisti pritaikyti meniu pagal tai, kas konkrečioje vietovėje renkamasi ar mėgstama valgyti labiausiai. Mados industrijai tokia surinkta informacija gali leisti nustatyti vietoves, kuriose verta plėsti savo veiklą. Influenceriai, turėdami tokius duomenis, gali nuspręsti, kam labiau skirti savo turinį.

 

4. Nuspėjamosios analizės metodas

Šis metodas yra procesas, kurio metu duomenys, sukaupti seniau, yra naudojami numatyti ateityje populiarius dalykus. Kitaip tariant, ilgainiui sukaupti duomenys yra naudojami sukurti modelius, kurie užfiksuoja tam tikrus pasikartojančius dėsningumus. Pritaikius tą patį modelį naujiems duomenims, galima nuspėti, kokie dėsningumai gali pasikartoti ateityje. Toks metodas ypač populiarus mados industrijoje, kai naudojantis sukaupta ilgamete istorija yra nuspėjama, kada tam tikros įvaizdžio tendencijos praeis, o kada vėl ateis. Skirtingai nei anksčiau paminėti metodai, šiam metodui yra svarbi ir naudinga informacija, sukaupta ne tik tavo veiklos teritorijoje, taip pat, kad šis metodas veiktų, duomenys turi būti kaupiami pakankamai ilgai.

 

Kad ir kurį duomenų metodą pasirinktum, svarbiausia visada prisiminti – tu privalai turėti leidimą legaliai rinkti duomenis, tai reiškia, kad tinkluose, kuriuose rinksi duomenis, vartotojai yra davę sutikimą naudoti jų skelbiamą informaciją komerciniais tikslais. Taigi, jei turi ar pradedi internetinį verslą, kuriam bus aktualu duomenų rinkimas, pagalvok ir apie būdus, kaip tai daryti ir kas tau pagelbės. Jei verslas nėra didelis ir negali skirti didelių išlaidų samdyti duomenų analitikus, visada verta duomenų analitikos pradmenis išmokti pačiam.