Žmonių darbo pobūdis ir tam reikalingi įgūdžiai keitėsi jau ne kartą. Kadaise didžioji dalis žmonių buvo žemdirbiai, dabar tokių jau tik mažuma. Visgi niekada darbo pobūdis nesikeitė tokiais tempais kaip šiais technologijų laikais. Vis labiau į įvairias sritis besibraunant dirbtiniam intelektui, vis didėjant duomenų kiekiams, daugeliui darbuotojų tenka atnaujinti IT srities žinias, kad galėtų prisitaikyti prie visų naujovių ir taip optimizuoti savo darbą. Anksčiau esame rašę, kodėl verta investuoti į personalo mokymus, o jei kompanija jau yra priėmusi sprendimą atnaujinti savo darbuotojų žinias ir įgūdžius, siūlome susipažinti su 4 svarbiausiais žingsniais, kuriuos verta įgyvendinti prieš mokymus.


1. Identifikuokite įgūdžius

Visų pirma, prieš užsakant mokymus, reikėtų atlikti vadovo „namų darbus“ – pagalvoti, kaip artimiausiu metu bus atnaujinamos įmonėje naudojamos technologijos, kokie nauji procesai jau vyksta, tačiau ne taip sklandžiai kaip norėtųsi, nes personalui trūksta tinkamų žinių. Žinoma, būtinai reikia pasikalbėti ir su darbuotojais bei išsiaiškinti, kur jiems labiausiai trūksta žinių ir įgūdžių. Iš tiesų, norint, kad įmonė žengtų į priekį lygiagrečiai su atsinaujinančiomis technologijomis, darbuotojų žinias reikėtų atnaujinti kas 5–10 metų.


2. Išlaikykite dabartinius darbuotojus

Jau anksčiau rašėme, kad daug labiau apsimoka investuoti į darbuotojų mokymus nei keisti darbuotojus su „pasenusiomis“ žiniomis į naujus. Senieji darbuotojai gerai žino visus kompanijos niuansus, žino tikslinę įmonės auditoriją ir ko tikėtis kiekviename žingsnyje, o visa tai suprasti jiems prireikė tikrai nemažai laiko. Toks darbuotojas, tik su atnaujintomis žiniomis, yra daug vertingesnis įmonei nei darbuotojas, kuris turi reikiamų žinių, tačiau nieko nežino apie jūsų įmonę. Dėl šių priežasčių, identifikavę darbuotojų žinių spragas ar pajutę naujų darbuotojų poreikį, neskubėkite su personalo kaita, galbūt užteks apmokyti personalą ar tik tam tikrą jo dalį.

 

 

3. Planuokite mokymus

Atlikus tai, kas aprašyta aukščiau nurodytuose punktuose, ateina metas susidėlioti viską į vietas ir nuspręsti, kuriuos darbuotojus verta išleisti į mokymus, kurie bus naudingi ir neatnaujinę žinių, o galbūt kažkurie jau akivaizdžiai norėtų keisti darbovietę ir metas juos paleisti. Iš tiesų, norint visada turėti aiškų vaizdą, verta nuolat gilintis į kiekvieną įmonės laimėjimą ir klaidą – kur buvo spragos ar kaip tik, kokie darbuotojų įgūdžiai nulėmė sėkmę. Būtent šie akylai sekami esminiai momentai leidžia suprasti, kada metas atnaujinti tam tikrų darbuotojų žinias, kad sėkmė ištiktų dažniau nei klaida.

 

4. Išsikelkite tikslus

Kai jau turėsite bendrą vaizdą, kur yra padarytos spragos, kuriuos darbuotojus ir konkrečiai ko reikėtų išmokyti, verta išsikelti tikslus nustatant, per kiek laiko ir kokiuose mokymuose jie sudalyvaus. Galbūt artėja kažkokie įmonei reikšmingi įvykiai? Galbūt greitu metu diegsite naujas sistemas? Planuojant mokymus, reikia įvertinti viską. Tik tada bus aišku, kokį biudžetą galima ar būtina skirti mokymams ir kaip greitai reikia, kad personalo žinios būtų atnaujintos.

 

 

Galbūt kažkada ateityje, mums dirbs išmaniosios ir aukštu intelektu pasižyminčios sistemos, tačiau, kol iki to bus nueita, žmonės dirbs kartu su tomis sistemomis, o tam reikės specialių įgūdžių. Iš tiesų šiais laikais laimi ne tas darbdavys, kuris galvoja apie darbuotojus, turėdamas omeny jų darbo pozicijas ir roles, o tas, kuris galvoja apie darbuotojų įgūdžius ir žinias. Kai gali užtikrinti, kad tavo darbuotojai visada turi naujausias ir reikalingiausias žinias, sumažėja stresinių ir nuostolingų situacijų, kuomet staiga darbai negali vykti dėl personalo žinių trūkumo ar dėl to, kad reikia ieškoti naujo žmogaus. Be to, žinių atnaujinamas visada buvo ir bus naudingas ne tik darbdaviui, bet ir darbuotojui, todėl tai turbūt labiausiai visom prasmėm atsiperkanti investicija į savo verslą.